Bewaarnemer

Heb je als bewaarnemer vragen met betrekking tot de woon- of werkruimte die je via ons gebruikt? Hier vind je het antwoord op de meest gestelde vragen.

Mankementen

Hoe meld ik een mankement?
Klachten of calamiteiten kun je gemakkelijk aan ons doorgeven per telefoon (020 622 0808) of email (info@zwerfkeibeheer.nl). We nemen je melding direct in behandeling en zorgen voor passende maatregelen.

Houd er rekening mee dat het in sommige gevallen even kan duren voor er een oplossing is, omdat dit bijvoorbeeld via de eigenaar moet gaan. Voor spoedeisende gevallen zijn we 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar via ons normale telefoonnummer.

Ik heb geen warm water en/of verwarming, wat nu?
Als er een cv-ketel aanwezig is in je ruimte, kun je dit probleem bij ons melden. Wij pakken het dan op. Als het gaat om een geiser en gaskachel, ben je zelf verantwoordelijk voor onderhoud en herstel. Laat problemen met een geiser of gaskachel altijd door een professional oplossen! Kleine fouten hiermee kunnen grote risico´s betekenen.

De elektra is uitgevallen in mijn ruimte, hoe los ik dit op?
Controleer eerst de stoppenkast. Stroomuitval wordt meestal veroorzaakt door een gesprongen stop of schakelaar. Check ook de aardlekschakelaar. Als het probleem niet in de meterkast zit, kun je nagaan of er een storing is bij Liander. Pas als dit is uitgesloten, is het raadzaam met Zwerfkei contact op te nemen.

Betalingen

Wordt de maandelijkse vergoeding automatisch afgeschreven?
Om automatisch te kunnen incasseren, moet je ons machtigen. Dat kan via een machtigingsformulier. Makkelijker is echter zelf een automatische betaalopdracht in te stellen bij je bank.

Als je een werkruimte via ons hebt en een factuur wil ontvangen, kan dat. Stuur dan een email aan karin@zwerfkeibeheer.nl, met daarin vermeld de tenaamstelling en, in het geval je BTW-plichtig bent, je BTW-nummer.

Wat is het rekeningnummer van Zwerfkei?
Zwerfkei heeft twee rekeningnummers: één voor de maandelijkse gebruikersvergoeding (WKV) en contractkosten en één voor waarborgsommen. Vermeld bij alle betalingen het adres waar je via Zwerfkei gebruik van maakt.

WKV en administratiekosten
IBAN: NL44INGB0697760871
Waarborgsom
IBAN: NL57INGB0697762092

Hoe krijg ik mijn waarborgsom terug?
Als je oplevering in orde is, storten we je waarborgsom terug nadat je ons een email hebt gestuurd met de IBAN-gegevens van de rekening waar het op gestort kan worden. Je kunt de waarborgsom terug verwachten binnen twee weken na oplevering (mits deze in orde is, alle sleutels zijn ingeleverd en we je IBAN-gegevens ter bevestiging hebben ontvangen).

Afwezigheid

Moet ik het melden als ik afwezig ben?
Als je weet dat je meerdere dagen afwezig bent, is het handig dat je het even bij ons meldt. Op die manier weten we dat we je niet hoeven te bellen om de deur te openen voor een bezichtiging bijvoorbeeld. Zorg er in dat geval altijd voor dat je ruimte netjes en schoon is, voor het geval de eigenaar langs komt.

Ik ga voor langere tijd op vakantie, is dat een probleem?
Als je langer dan 3 weken weg bent, moet je je overeenkomst met ons opzeggen. Dit heeft te maken met de opzegtermijn: als je ruimte tijdens je vakantie wordt opgezegd, heb je te weinig tijd om je verhuizing goed te regelen. Omdat een tijdige en volledige oplevering voor ons van het grootste belang is, moeten we voorkomen dat dit misloopt. Vandaar dat je je verhuizing voor je vertrek moet regelen.

Opzeggingen

Ik heb een opzegging gekregen, wat nu?
Bevestig – als je dat niet al meteen gedaan hebt – de opzegging door hem digitaal te ondertekenen. Daarmee laat je ons weten dat je op de hoogte bent van de aanstaande oplevering. Verzeker je ervan dat je geen betalingsachterstand hebt en we alle gevraagde documenten van je hebben ontvangen. Dit zijn voor ons voorwaarden om je door te plaatsen!
Vanaf twee weken voor de oplevering kun je de voicemail in gaan spreken om je beschikbaar te melden voor een vervangende plek. Let wel: we kunnen niet garanderen dat er ook daadwerkelijk tijdig een andere plek voor je beschikbaar is. Bedenk dus altijd een noodoplossing.
Als we een vervangende plek voor je hebben, beheer je tijdelijk twee panden. Het is de bedoeling dat je op beide plekken spullen hebt staan. Je oude plek moet tot de opleverdatum beperkt in gebruik blijven.

Wat wordt van me verwacht bij een oplevering?
Je dient je ruimte leeg en bezemschoon op te leveren. Er mogen geen spullen achterblijven, ook geen vloerbedekking, gordijnen, lampen et cetera. Ook keuken, toilet en badkamer moeten schoon zijn. Zet de verwarming laag, sluit ramen en draai de deuren op slot.
Let op: vanwege opleverafspraken die wij met pandeigenaren maken, is het van groot belang dat je je sleutels op tijd inlevert. Alle sleutels van je ruimte moeten op de dag van oplevering vóór 9:30 uur ingeleverd zijn op ons kantoor. Op het te laat inleveren van sleutels staat een boete: het eerste uur betaal je € 25,-, daarna € 100,-. De reden voor dit forse bedrag, is dat het voor ons van groot belang is dat we de opleverafspraak met onze opdrachtgevers na kunnen komen. Zorg er dan ook voor dat je je sleutels tijdig terugbrengt.

Ik heb zelf een andere ruimte gevonden. Hoe moet ik opzeggen?
Je beëindigt je contract met ons, door ons per email een opzegging te sturen. Houd er rekening mee dat je gebonden bent aan een opzegtermijn. Voor woonruimte geldt een termijn van 28 dagen, voor werkruimte kun je met 14 dagen opzeggen. Opleveren in het weekend of op feestdagen kan niet: dan geldt de eerstvolgende werkdag.

Hoe krijg ik mijn waarborgsom terug?
Als je oplevering in orde is, storten we je waarborgsom terug nadat je ons een email hebt gestuurd met de IBAN-gegevens van de rekening waar het op gestort kan worden. Je kunt de waarborgsom terug verwachten binnen twee weken na oplevering (mits deze in orde is, alle sleutels zijn ingeleverd en we je IBAN-gegevens ter bevestiging hebben ontvangen).

Overig

Is er al meer bekend over de plannen met mijn ruimte?
Geen nieuws is ook hier goed nieuws. Hoor je niets van ons, dan weten we nog niet wat de plannen zijn met je ruimte en wat dit concreet voor jou betekent. Zodra we je kunnen informeren, doen we dat.

Ik word door de gemeente en Waternet aanslagen voor heffingen en belastingen. Wie moet dat betalen?
Als inwoner van de gemeente, maak je gebruik van allerlei openbare voorzieningen en diensten. Daar draag je, via de belastingen waar je voor wordt aangeslagen, een stukje aan bij. Deze kosten zijn dan ook voor jouw rekening. Afhankelijk van je inkomen kan hier eventueel kwijtschelding voor aangevraagd worden. Dit is iets dat je zelf met de betrokken instantie moet regelen.

Ik wil graag iemand voordragen, kan dat?
Ons aanbod is helaas veel kleiner dan de vraag naar ruimtes. We schrijven daarom maar beperkt mensen in. Voordragen is bij ons, in tegenstelling tot een aantal andere leegstandbeheerders, niet mogelijk. Als we mensen zoeken voor specifieke projecten, melden we dat op onze Facebookpagina. Als je mensen kent die graag in een ruimte van ons willen wonen of werken, kun je hen adviseren ons te volgen op Facebook. Als ze reageren op een aangeboden plek, kan het geen kwaad om jouw naam te noemen als referentie.

Tip een leegstaand pand

Heb je ergens een leegstand pand gezien waar je wel zou willen wonen of werken? Dan kun je het bij ons tippen! We nemen dan contact op met de eigenaar van het pand om onze diensten aan te bieden. Mocht deze hier gebruik van willen maken, zullen we jou uiteraard een plekje aanbieden.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Woon- en/of werkruimte gezocht?

Op de hoogte blijven van ons aanbod van woon- en werkruimtes? Volg ons op Facebook! Daar plaatsen we regelmatig beschikbare projecten. Wil je meer informatie? Klik dan hier.