Opzeggingen

Ik heb een opzegging gekregen, wat nu?
Bevestig – als je dat niet al meteen gedaan hebt – de opzegging door hem digitaal te ondertekenen. Daarmee laat je ons weten dat je op de hoogte bent van de aanstaande oplevering. Verzeker je ervan dat je geen betalingsachterstand hebt en we alle gevraagde documenten van je hebben ontvangen. Dit zijn voor ons voorwaarden om je door te plaatsen!
Vanaf twee weken voor de oplevering kun je de voicemail in gaan spreken om je beschikbaar te melden voor een vervangende plek. Let wel: we kunnen niet garanderen dat er ook daadwerkelijk tijdig een andere plek voor je beschikbaar is. Bedenk dus altijd een noodoplossing.
Als we een vervangende plek voor je hebben, beheer je tijdelijk twee panden. Het is de bedoeling dat je op beide plekken spullen hebt staan. Je oude plek moet tot de opleverdatum beperkt in gebruik blijven.

Wat wordt van me verwacht bij een oplevering?
Je dient je ruimte leeg en bezemschoon op te leveren. Er mogen geen spullen achterblijven, ook geen vloerbedekking, gordijnen, lampen et cetera. Ook keuken, toilet en badkamer moeten schoon zijn. Zet de verwarming laag, sluit ramen en draai de deuren op slot.
Let op: vanwege opleverafspraken die wij met pandeigenaren maken, is het van groot belang dat je je sleutels op tijd inlevert. Alle sleutels van je ruimte moeten op de dag van oplevering vóór 9:30 uur ingeleverd zijn op ons kantoor. Op het te laat inleveren van sleutels staat een boete van € 100,-. De reden voor dit forse bedrag, is dat het voor ons van groot belang is dat we de opleverafspraak met onze opdrachtgevers na kunnen komen. Zorg er dan ook voor dat je je sleutels tijdig terugbrengt.

Ik heb zelf een andere ruimte gevonden. Hoe moet ik opzeggen?
Je beëindigt je contract met ons, door ons per email een opzegging te sturen. Houd er rekening mee dat je gebonden bent aan een opzegtermijn. Voor woonruimte geldt een termijn van 28 dagen, voor werkruimte kun je met 14 dagen opzeggen. Opleveren in het weekend of op feestdagen kan niet: dan geldt de eerstvolgende werkdag.

Hoe krijg ik mijn waarborgsom terug?
Als je oplevering in orde is, storten we je waarborgsom terug nadat je ons een email hebt gestuurd met de IBAN-gegevens van de rekening waar het op gestort kan worden. Je kunt de waarborgsom terug verwachten binnen twee weken na oplevering (mits deze in orde is, alle sleutels zijn ingeleverd en we je IBAN-gegevens ter bevestiging hebben ontvangen).

Contact

Heb je een vraag over een opzegging? Neem contact met ons op.